
La “caça del tresor” són activitats didàctiques que consisteixen en entrar en una pàgina web on hi ha un seguit de preguntes que l’alumne ha de contestar a través de buscar la resposta en uns enllaços indicats en aquella mateixa pàgina web.
El seu principal objectiu és aprofundir sobre un tema concret alhora que en desenvolupen les habilitats entorn de les noves tecnologies. Al final de totes les preguntes trobem l’anomenada gran pregunta, on la resposta no està directament escrita en els links que trobem en aquesta pàgina web sinó que s’ha d’elaborar una mica més aquesta informació obtinguda durant les altres activitats.
La “caça del tresor” s’estructura de la següent manera:
· Introducció: On es descriu la tasca, de manera atractiva, que han de fer els alumnes.
· Preguntes: Una sèrie de preguntes numerades que poden ser directes ( pels alumnes més petits, copiant i pegant frases al peu de la lletra de la pàgina web dels recursos i formulant la pregunta directament) o complexes (per alumnes més grans, que per respondre-les s’hagi d’haver entès el text).
· Recursos: és el llistat de pàgines web que el/la mestre/a ha preparat per tal de que els seus alumnes puguin respondre les preguntes de manera correcta.
· La gran pregunta: És una pregunta que es fa al final de l’activitat, per concloure-la, i la diferència amb les altres preguntes és que la resposta no està explícitament a les pàgines webs dels recursos. sinó que, és més global i requereix una implicació més personal d’haver entès les activitats anteriors, formular una opinió pròpia...
· Avaluació: S’ha d’explicar el que s’avalua i quina metodologia utilitzarem per avaluar.
· Crèdits: L’alumne ha de fer una llista de les fonts que ha emprat per tal de realitzar l’activitat, fotografies, etc...
Des de Pinzellades de colors us convidem a descobrir aquest recurs tan interessant com a futurs mestres!
No hay comentarios:
Publicar un comentario